روان کننده بتن

روان کننده بتن

روان کننده بتن ماده ای است که در ساختمان سازی با هدف بالا بردن استحکام و مقاومت بتن مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده افزودنی در صورت اضافه شدن به بتن موجب روانی بتن می شود در واقع میزان مصرف آب در بتن را به کمترین میزان کاهش می دهد. با کاهش میزان مصرفی آب در بتن  مقاومت و استحکام بتن افزایش می یابد همچنین این ماده افزودنی در نهایت موجب شکل پذیری بتن در سازه می شود. در ادامه مقاله با ما همراه شوید تا در این رابطه اطلاعات بیشتری دریافت کنید.

مواد کاهنده آب

همان طور که از نام این ماده پیداست به عنوان کاهنده آب در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. با افزودن مواد کاهنده آب مخلوطی یکپارچه و همگن به وجود خواهد آمد که با میزان مصرفی آب مقاومت مخلوط را افزایش خواهد داد. از مواد کاهنده آب اغلب برای بالا بردن کارآیی بتن در هنگام بتن ریزی ، افزایش و استحکام بتن و کاهش نفوذ پذیری در آن و همچنین رسیدن به مقاومت بالا بدون استفاده از سیمان در ساخت و ساز بکار می رود.

روان کننده ها

روان کننده ها با هدف روان کردن بتن و در نهایت برای بالا بردن استحکام و شکل پذیری بتن مورد استفاده قرار می گیرند. روز به روز روان کننده های جدیدی توسط تولید کنندگان در بازار عرضه می شود که هر کدام با هدف بالا بردن دوام و استحکام بتن در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. روان کننده دیر گیر بتن یکی از روان کننده های جدیدی است که این روزها از محبوبیت بالایی در بتن ریزی و صنایع بتن برخوردار است. این روان کننده با به حداقل رساندن آب نسبت به سیمان موجب روان بتن می شود که بدین ترتیب استحکام و مقاومت بتن نیز به مراتب افزایش خواهد یافت. از این روان کننده ها بیشتر در مناطق گرمسیری و همچنین در فصل تابستان در ساخت و ساز بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

فوق روان کننده ها

فوق روان کننده ها مصالحی هستند که در بتن ریزی موجب روان شدن بتن بدون افزودن آب می شوند. در ساخت و ساز در مرحله بتن ریزی فوق روان کننده ها بیشترین استفاده را دارند چرا که برای ساخت هر کدام از قطعات بتن نیاز به مصرف این مصالح به عنوان روان کننده بتن است. در واقع از فوق روان کننده بتن در ساخت و ساز استفاده زیادی می شود به عنوان مثال در اسکلت بتن ساختمان، سقف ها، بتن ریزی فونداسیون ها و کف سازی های صنعتی از این مصالح استفاده می شود. این مصالح بر پایه پلی کربوکسیلات است که در ساخت و ساز موجب بالا بردن مقاومت فشاری بتن می شود و از طرفی ترک های حرارتی در بتن را کاهش می دهد. این مصالح با این کارآمدی بالا به عنوان یکی از پر فروش ترین مصالح در بازار محسوب می شود.

ابر روان کننده ها

ابر روان کننده ها نیز به عنوان یک مصالح در ساخت و ساز موجب روان شدن بدون اضافه کردن آب می شود. این مصالح به عنوان گران ترین نوع روان کننده به حساب می آیند و برای بتن ریزی های خاص برای به حداقل رساندن میزان آب به سیمان پایین تری مورد استفاده قرار می گیرند. این مصالح نیز بر پایه پلی کربوکسیلات است که به عنوان قوی ترین مصالح در روان کردن بتن در بازار به فروش می رسد. استفاده از این مصالح با کارآیی بالایی که دارد موجب کاهش ترک حرارتی بتن و از طرفی مقاومت فشاری بتن را افزایش خواهد داد.

خرید روان کننده بتن

برای تسهیل و دسترسی بیشتر در مورد روان کننده بتن این روزها خرید این محصول به صورت اینترنتی انجام می شود. شما با مراجعه به وب سایت خرید روان کننده بتن بهتر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد خواص و ویژگی های هر کدام از محصولات دریافت کنید. برای خرید روان کننده بتن باید همانند خرید سایر محصولات به یک سری از نکات مهم و ضروری توجه داشته باشید تا بتوانید محصولات مناسب و مد نظرتان را خریداری کنید. نکات مهم در خرید روان کننده بتن شامل موارد زیر است:

از فروشنده و کارشناسانی که در حوزه فروش روان کننده بتن فعالیت می کنند اطلاعات لازم مبنی بر نحوه عملکرد این مصالح را در شرایط مشابه کارگاهی را دریافت کنید چرا که در صورت مشابه بودن روان کننده مورد نظر با شرایط کارگاهی شما می توانید اقدام به خرید و سفارش آن مصالح کنید.

شرایط انبارداری روان کننده بتن یکی از نکات مهم و ضروری در خرید این محصول به حساب می آید به این خاطر که در صورت نامناسب بودن شرایط نگهداری این محصولات در انبار شما به مراتب کارآیی این محصول نیز کاهش خواهد یافت.

دقت داشته باشید که روان کننده های پودری باید در کیسه های ضد رطوبت و همچنین روان کننده های مایع نیز در گالن های 25 لیتری باید بسته بندی شده باشند.

بسته بندی این مصالح باید طوری باشد که هیچ ماده اضافی وارد آن نشود و همچنین بسته بندی آن طوی باشد که بتوانید محتویات موجود در بسته را به طور واضح ببینید.

قیمت روان کننده بتن

شرکت تولید کننده، ضمانت کیفیت و بازگشت محصول، نحوه بسته بندی و ارسال، کیفیت محصول ، برند تولید کننده و همچنین کیفیت مواد اولیه به کار رفته در روان کننده بتن از جمله مواردی هستند که قیمت روان کننده بتن را تحت تاثیر قرار خواهند داد. با توجه به این موارد قیمت روان کننده بتن در هر دوره زمانی متغییر بوده و در صورت مطلوب بودن هر کدام از موارد به مراتب قیمت این محصول در بازار نیز افزایش خواهد یافت.

سخن پایانی

روان کننده بتن از جمله مصالحی هستند که در بتن ریزی با هدف بالا بردن استحکام و همچنین بهبود ویژگی های ظاهری بتن در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرند. این مصالح در بتن ریزی اهمیت بالایی دارند به این خاطر که با حداقل رساندن آب در بتن ریزی موجب بالا رفتن استحکام بتن می شود و از طرفی ترک های حرارتی در بتن را به مراتب کاهش می دهد. برای خرید این محصول می توانید با در اختیار داشتن اطلاعات لازم اقدام به خرید و سفارش اینترنتی این محصول از وب سایت مورد نظر کنید.